Érezd Korea ritmusát a BTS-sel!
2022. december 20. írta: Koreai Kulturális Központ

Érezd Korea ritmusát a BTS-sel!

2020-ban és 2021-ben már az egekbe dicsértük a Koreai Turisztikai Szervezet (KTO) „Feel the Rhythm of KOREA”, vagyis „Érezd Korea Ritmusát!” fantázianevű imázsfilmjeit, amelyek egy-egy koreai várost mutattak be. Akkor még el sem tudtuk képzelni, hogy lehet ezeket a menő és rendhagyó kisfilmeket tovább fokozni. A KTO viszont a vártakhoz képest is hatalmasat lépett előre, ugyanis felkérte 4 db közös videoklip készítésére a világhírű BTS két tagját, Sugát és Jimint, akik afféle zenei kurátorként működtek közre a projektben.

jaemin-don-6wtgh_iqsi8-unsplash.jpg

Azt hiszem, a BTS-t már senkinek sem kell bemutatni. A híres k-pop együttes olyan Koreának, mint Puskás vagy a gulyásleves Magyarországnak. Suga (Min Yoon-gi) és Jimin (Park Ji-min), a BTS két oszlopos tagja örömmel működött együtt a KTO-val, hogy kedvenc számaik kiválogatásával népszerűsítsék Puszant, Tedzsont, Pohangot és Csedzsut. A közös projekt még a korábbi sikereknél is nagyobb népszerűséget hozott a KTO turisztikai imázsfilmjeinek. A Feel the Rhythm of Korea with BTS kisfilmek 100 milliós megtekintésnél járnak videónként, annak ellenére, hogy alig pár hónapja jelentek meg a YouTube-on. De nézzük is a videoklipeket, amikben Suga és Jimin kiválogat 1-1 régebbi slágert az adott városokhoz!

Kezdjük az előzetessel, amiben Suga és Jimin a fülledt, nyári melegben régi kazettákat hallgat.

Az első videoklip Puszant mutatja be. Suga és Jimin betér egy kocsmába, ahol a csapos kezébe nyomnak egy kazettát. A fiúk választása stílszerűen a híres énekes, Cho Yong Pil 1976-os slágerére, a Come Back to Busan Port (Térj vissza a puszani kikötőbe!) c. számára esett. A helyi látványosságok között láthatjuk a Namparang ösvényt, a Songjeong strandot, a puszani kikötőt, az Oryukdo-szigeteket, a Gijang piacot, a Puszani Moziközpontot, a Marine City negyedet és a Gwangandaegyo hidat.

A második videoklip Tedzsont állítja a középpontba. Suga és Jimin egy lemezboltban hallgatják a legendás Songolmae együttes 1981-es rockslágerét, a You, I Happened to Meet (Beléd botlottam) c. számot. A helyi nevezetességek között láthatjuk a Hansaemdaegyo hidat, az Indong piacot, a Taepyeong aluljárót, a tedzsoni metróállomást és a kormányzati komplexumot, egy helyi ramjon éttermet és egy rizssütizőt, a Hanbit tornyot, valamint a Tedzsoni Kongresszusi Központot, ahol 200 táncos lejti a koreográfiát. 

A harmadik videoklip Korea Dunaújvárosába, a koreai köznyelvben csak acélvárosként emlegetett Pohangba kalauzol el minket. Suga és Jimin egy raktárban áll a szikrázó hangfalak előtt, amikből a Drunken Tiger 1999-es hiphopslágere, a This is Hiphop! (Ez a hiphop!) szól. A klipben tiszteletüket teszik az együttes egykori tagjai is. A videóban bemutatott városképből nem maradhatott ki az acélgyár, a Jukdo piac, a Guryongpo kikötő, a Cheongha piac, a Yeongildae pavilon, a pohangi vasútállomás, a Space Walk lépcsősorai, a hatalmas kézszobor, a Homigot, a Park1538 kulturális központ és a puhani nemzetközi konténerterminál. A kissé ridegebb, ipari környezetet a szédítő drónfelvételek és a lassítva felvett pirotechnika teszi érdekesebbé.

A pergős ipari hangulat után a nyugalmas Csedzsu következik. A két éve elhunyt dzsesszlegenda, a „koreai dzsesszzene keresztanyja”, Park Sung Yeon még 2016-ban énekelte fel a The wind is blowing (A szél fú) c. lassú számát. Ennél a dalnál keresve sem találni jobbat Csedzsu nyugodt, rekreációs és természetközeli hangulatának megragadásához. Suga és Jimin a tájban gyönyörködnek, miközben változatos képeket láthatunk a sziget életéből. Ezek között van a Saryeonisup erdei ösvény, a Csedzsu Művészeti Múzeum, a Seongsan Ilchulbong (vagyis a „Napkelte csúcs”), a Hwanguji part, a helyi lovasklub, a Jeongbangpokpo vízesés, a The Seaes hotel, a henjó falu (ráadásul hanbokba öltözött búvárasszonyokkal), az Olle ösvény és a Seongeup skanzen teaültetvényei.

Sajnos a Feel the Rhythm of KOREA és a BTS-fiúk együttműködéséből csak 4 videoklip készült (plusz a kedvcsináló előzetes), de ez is 400 milliós megtekintést hozott a KTO-nak. Reméljük, jövőre is sikerül valami újjal előrukkolnia a Koreai Turisztikai Szervezetnek! A szebbnél szebb helyek és az érdekesebbnél érdekesebb látványosságok után búcsúzóul következzenek az így készült filmek, még egy kis Koreával, Sugával és Jiminnel:

 

A cikket írta: Szilágyi Miklós

Borítókép: unsplash.com

Videók forrása: youtube.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr4517998252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása