Indie fashion Dél-Koreában
2021. augusztus 27. írta: Koreai Kulturális Központ

Indie fashion Dél-Koreában

A koreai divatipar épp hatalmas változáson megy keresztül, részben a pandémiának, részben pedig az elmúlt 10-20 évben, online és offline platformokon felépített indie márkáknak köszönhetően. A csak online térben létező brandek is egyre nagyobb követőtáborral rendelkeznek, amiben az elmúlt másfél évnek is nagy szerepe volt. De hova vezethető vissza ezeknek a kisebb, alternatívabb márkáknak a megjelenése?

indie_fashion_boritokep.jpg

A koreai indie fashion közösség igazi szárnyalásának kezdete kb. 15 évvel ezelőttre tehető, mikor az Åland nevű hálózat megnyitotta első boltját a Hongik Egyetem közelében. Ez a környék igazi fashion hotspotnak számít, így az Åland is hamar felkapottá vált. Bár ekkoriban még főleg külföldi dizájnerek munkái voltak jelen a kollekcióban, már itt is megjelentek helyi dizájnerek, hamar elcsábítva a főleg fiatalokból álló divatrajongókat. 

indie_fashion_kep1.jpg

Az Åland egyik üzlete

Később az Åland nyomán több hasonló, ún. curated fashion shop (olyan üzlet, ahol a választék egyedi, és az aktuális kollekció több, különböző brandből áll össze) nyílt meg, ezekben pedig még inkább megjelentek a helyi, koreai dizájnerek, márkák darabjai. Ezek a boltok viszonylag nagy szabadságot adtak, így abba sem szóltak bele, milyen csatornákon érik el a potenciális vásárlókat a tervezők.

indie_fashion_kep2.jpg

2011-ben a KFA (Korean Fashion Industry Association) és a Fashion Insight magazin közös szervezésében elindult az Indie Brand Fair nevű rendezvény, Dél-Korea legnagyobb indie fashion találkozója, amely az első évben 72 márkának biztosított részvételt. 2018-ban ez a szám 200-ra nőtt. Az esemény keretein belül a tervezők megmutathatják legújabb munkáikat, bemutatókon vehetnek részt, illetve előadásokat hallgathatnak meg a szakma szakértőitől. Olyan, ma már sikeres márkák, mint a TIBAEG, a Low Classic vagy a thisisneverthat is ezen a rendezvényen indultak el. 

indie_fashion_kep3.jpg

Természetesen a curated shopok offline fenntartása nem a legegyszerűbb feladat, szemben a fast fashion márkák üzleteivel. Az indie márkák fenntartásában óriási változást hozott az online platformok egyre nagyobb kihasználása, ami aztán egyértelműen az előnyükre vált az elmúlt másfél évben, a folyamatos korlátozó intézkedések alatt, ami az élet minden területét, így a divatipart is érintette. 

Mostanra egyre több koreai indie márka válik külföldön is népszerűvé és elismertté, egyre nagyobb rajongótábort szerezve a félszigeten kívül is. Bár kétségkívül ennek köze van a koreai kultúra népszerűségéhez is, illetve ahhoz, hogy a koreai idolok (popsztárok, színészek, stb.) egyfajta divatikonok is a rajongók szemében, nem szabad elvitatnunk a tervezők tehetségét és azt az erőfeszítést, amit egy-egy brand felépítése érdekében tesznek.

 

A cikket írta: Pataki Petra

Forrás: Korea Magazine, július - With and Ahead of the Times Korea’s Indie Fashion Scene

koreajoongangdaily.joins.com

Képek forrása: kocis.go.kr, tnnews.co.kr, apparelresources.com, koreabizwire.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr2916669898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása