A kortárs koreai divatfotó élvonala
2024. február 09. írta: Koreai Kulturális Központ

A kortárs koreai divatfotó élvonala

A nyomtatott sajtó hanyatlásának visszaszorításában a divatanyagok és editorialok fontos szerepet játszanak, ezek felelnek ugyanis elsősorban a divatmagazinok - ha nem is töretlen, de legalábbis - még mindig fennálló presztízséért és népszerűségéért. Ezek az anyagok nem tudnának létrejönni képzett, tehetséges fotográfusok nélkül, melyekből közel sincs hiány a koreai divatszcénában.

photography-1850469_1280.jpg

A divatfotó műfaja az iparág szempontjából kulcsfontosságú, rengeteg kreativitást és új ötletet igényel, de a fotósok személye gyakran háttérbe szorul, hiszen a tekintet jellemzően a modellre, a tervezőre, végső soron pedig a sminkesre irányul. Az alábbiakban hét olyan fotóst mutatunk be, akik a legnagyobb divatházakkal és divatlapokkal dolgoztak együtt karrierjük során. Az élvonal fotósai egészen különböző vizuális eszköztárakból dolgoznak, bizonyára ennek is köszönhető, hogy feltornázták magukat ennek a rendkívül kompetitív iparágnak a legfoglalkoztatottabbjai közé.

Klasszikus elegancia

Kim Heejune képei számos Vogue és Elle címlapról köszöntek már vissza az évek során, emellett számos olyan megbízáson dolgozott, melyekben a legfelkapottabb hírességek portréit kellett elkészíteni. Képei jellemzően stúdiókörnyezetben készülnek, és letisztult, naturális vizuális világgal dolgoznak. Legutóbbi együttműködései között szerepel a Saint Laurent, a Tiffany and Co., valamint a Calvin Klein is. 

Utópisztikus történetmesélés

Kim Moondog képei drasztikus fényárnyékok és látványos színkontrasztok segítségével mesélnek el újabb és újabb történeteket. A fotók többsége merész, kísérletező vizualitással dolgozik. Az akkurátusan megkomponált képek gyakran utópisztikus kompozíciókban teljesednek ki, melyeket még inkább erőteljessé tesz, hogy az alkotó az elmosódásoktól és parafrázisoktól sem riad vissza.

 

Zsigeriség és pimaszság

Kim Taehwan őszinte, elemi megközelítést tükröző képei frissességet visznek divatfotóiba. Ezek a képek nem a végletekig megkomponáltságról szólnak, gyakran megjelenik a véletlenszerűség komponense, ami üdítő, kellemes humort és természetességet kölcsönöz a képeknek.

Az életszerűség dinamikája

A képekről visszaköszönő kompozíciók életszerűek és mindenekelőtt érzéki, bensőséges hangulatot tükröznek. Kim Taekyun képein is gyakran kap fontos szerepet a véletlenszerűség. Az Elle és GQ magazinokban címlapján is többször kaptak helyet képei. Többek között a Seventeen, a TXT, a BTS és a Seventeen tagjairól is készített közvetlen hangvételű, személyes portrékat munkássága során.

A kültéri képek ereje

Yoon Jiyong képei számtalan címlapról köszönhetnek vissza, úgymint a Bazaar, a Vogue, a Dazed vagy az Elle. Kimondottan jellemző a művészre a kültéri helyszínek előnyben részesítése, amikor azonban mégis stúdiófotózásra kerül a sor, a háttér gyakran kimondottan díszletszerű, teátrális hatást kelt. Fotóin ezek a díszletek szolgálnak a történetmesélés egyik elsődleges eszközéül. A fényekkel való játék helyszíntől függetlenül visszatérő vizuális komponense a képeknek, mely néha egészen analóg hatást kelt. Szintén jól mutatja népszerűségét együttműködéseinek sora olyan előadókkal, mint a TXT, az NCT formációi, a Winner, IU vagy az Enhyphen.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

윤지용 (@zyobb) által megosztott bejegyzés

 

Az alkalmazott művészetek határán túl

Cho Giseok experimentális képei időről időre elmossák a határt a kommerciális, alkalmazott művészet és képzőművészet között. Szürreális, bonyolult portréi váratlan, meghökkentő helyzetekben értelmezik újra az emberi szépséget. Noha a művész elsősorban egyéni tevékenységére fókuszál, olyan együttműködő partnereket tudhat magáénak, mint a Prada vagy a Converse. Az egyik legfoglalkoztatottabb koreai fotósként számos divatmagazinnal dolgozott már együtt, állandó partnere a Vogue. 

Klasszikus portrék kis csavarral

Hong Janghyun képei olyan magazinok címlapjait díszítik, mint az Elle, a W, a GQ, a Vogue, a Bazaar vagy az Esquire. A művész a portré klasszikus, eredendően merev műfaját egyedi fényeléssel fordítja izgalmas kompozíciókba. A drámai fény-árnyékok, a jellemzően szűkös színpaletták és a monokróm filter használata kimondottan jellemzik a munkásságát. A képek harmóniáját jellemzően a neutrális, üres háttér adja, mely a néző tekintetét gondolkodás nélkül a portréalanyra vonzza.



Szerző: Lukács Edit

Borítókép forrása: pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr3018320395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása