A nyomtatott sajtó hanyatlásának visszaszorításában a divatanyagok és editorialok fontos szerepet játszanak, ezek felelnek ugyanis elsősorban a divatmagazinok - ha nem is töretlen, de legalábbis - még mindig fennálló presztízséért és népszerűségéért. Ezek az anyagok nem tudnának létrejönni képzett, tehetséges fotográfusok nélkül, melyekből közel sincs hiány a koreai divatszcénában.
A divatfotó műfaja az iparág szempontjából kulcsfontosságú, rengeteg kreativitást és új ötletet igényel, de a fotósok személye gyakran háttérbe szorul, hiszen a tekintet jellemzően a modellre, a tervezőre, végső soron pedig a sminkesre irányul. Az alábbiakban hét olyan fotóst mutatunk be, akik a legnagyobb divatházakkal és divatlapokkal dolgoztak együtt karrierjük során. Az élvonal fotósai egészen különböző vizuális eszköztárakból dolgoznak, bizonyára ennek is köszönhető, hogy feltornázták magukat ennek a rendkívül kompetitív iparágnak a legfoglalkoztatottabbjai közé.
Klasszikus elegancia
Kim Heejune képei számos Vogue és Elle címlapról köszöntek már vissza az évek során, emellett számos olyan megbízáson dolgozott, melyekben a legfelkapottabb hírességek portréit kellett elkészíteni. Képei jellemzően stúdiókörnyezetben készülnek, és letisztult, naturális vizuális világgal dolgoznak. Legutóbbi együttműködései között szerepel a Saint Laurent, a Tiffany and Co., valamint a Calvin Klein is.
Utópisztikus történetmesélés
Kim Moondog képei drasztikus fényárnyékok és látványos színkontrasztok segítségével mesélnek el újabb és újabb történeteket. A fotók többsége merész, kísérletező vizualitással dolgozik. Az akkurátusan megkomponált képek gyakran utópisztikus kompozíciókban teljesednek ki, melyeket még inkább erőteljessé tesz, hogy az alkotó az elmosódásoktól és parafrázisoktól sem riad vissza.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Zsigeriség és pimaszság
Kim Taehwan őszinte, elemi megközelítést tükröző képei frissességet visznek divatfotóiba. Ezek a képek nem a végletekig megkomponáltságról szólnak, gyakran megjelenik a véletlenszerűség komponense, ami üdítő, kellemes humort és természetességet kölcsönöz a képeknek.
Az életszerűség dinamikája
A képekről visszaköszönő kompozíciók életszerűek és mindenekelőtt érzéki, bensőséges hangulatot tükröznek. Kim Taekyun képein is gyakran kap fontos szerepet a véletlenszerűség. Az Elle és GQ magazinokban címlapján is többször kaptak helyet képei. Többek között a Seventeen, a TXT, a BTS és a Seventeen tagjairól is készített közvetlen hangvételű, személyes portrékat munkássága során.
A kültéri képek ereje
Yoon Jiyong képei számtalan címlapról köszönhetnek vissza, úgymint a Bazaar, a Vogue, a Dazed vagy az Elle. Kimondottan jellemző a művészre a kültéri helyszínek előnyben részesítése, amikor azonban mégis stúdiófotózásra kerül a sor, a háttér gyakran kimondottan díszletszerű, teátrális hatást kelt. Fotóin ezek a díszletek szolgálnak a történetmesélés egyik elsődleges eszközéül. A fényekkel való játék helyszíntől függetlenül visszatérő vizuális komponense a képeknek, mely néha egészen analóg hatást kelt. Szintén jól mutatja népszerűségét együttműködéseinek sora olyan előadókkal, mint a TXT, az NCT formációi, a Winner, IU vagy az Enhyphen.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az alkalmazott művészetek határán túl
Cho Giseok experimentális képei időről időre elmossák a határt a kommerciális, alkalmazott művészet és képzőművészet között. Szürreális, bonyolult portréi váratlan, meghökkentő helyzetekben értelmezik újra az emberi szépséget. Noha a művész elsősorban egyéni tevékenységére fókuszál, olyan együttműködő partnereket tudhat magáénak, mint a Prada vagy a Converse. Az egyik legfoglalkoztatottabb koreai fotósként számos divatmagazinnal dolgozott már együtt, állandó partnere a Vogue.
Klasszikus portrék kis csavarral
Hong Janghyun képei olyan magazinok címlapjait díszítik, mint az Elle, a W, a GQ, a Vogue, a Bazaar vagy az Esquire. A művész a portré klasszikus, eredendően merev műfaját egyedi fényeléssel fordítja izgalmas kompozíciókba. A drámai fény-árnyékok, a jellemzően szűkös színpaletták és a monokróm filter használata kimondottan jellemzik a munkásságát. A képek harmóniáját jellemzően a neutrális, üres háttér adja, mely a néző tekintetét gondolkodás nélkül a portréalanyra vonzza.
Szerző: Lukács Edit
Borítókép forrása: pixabay.com