A világot meghódító kimcsi
2022. november 28. írta: Koreai Kulturális Központ

A világot meghódító kimcsi

Már akkor érezhető volt, hogy valami igazán elkezdődött, amikor a hazánkban is megtalálható áruházláncok polcain is fellelhetővé vált a kimcsi. Ez a koreaiak által évszázadok óta fogyasztott, erjesztett savanyúság idén igazán nagyot megy, ami a térhódítást illeti. 

kimchi1.jpg

Hosszú időn keresztül a legtöbb koreai azt hitte, hogy a kimcsi túl csípős a külföldiek számára. Ennek ellenére mégis úgy tűnik, hogy a kimcsi képes világszerte sikert aratni, szuperételként és Korea szimbólumaként hírnevet szerezni. Ez a folyamat természetesen nem most kezdődött el, de kezdetben főként a környező országokra terjedt ki. Ezzel szemben ma már Magyarországon is egyre könnyebb hozzá lehet jutni, illetve sokan otthon is hozzáfognak elkészíteni.

A kimcsi exportja átlagosan évi 18 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben, az importáló országok száma pedig 2011 és 2021 között 61-ről 89-re nőtt. A tavalyi export több mint fele Japánba irányult, azt pedig az Egyesült Államok, Hongkong, Tajvan, Anglia, Hollandia és Ausztrália követte. Ennek okát a koreai mezőgazdasági minisztérium (MAFRA) a kimcsi minőségének javulásában, illetve a kormány népszerűsítési kampányában látja. 

kimchi2.jpg

Korea egyik reprezentatív kimcsi gyártója, a Daesang idén különböző módokon igyekezett Korea nemzeti savanyúságát népszerűsíteni. Ez év októberében a cég bejelentette, hogy a New York-i Times Square-en elektronikus formában fogja hirdetni termékét. A vállalat Jongga Kimchi márkájának reklámja november 6-ig összesen 6720 alkalommal jelent meg a kivetítőkön. A hirdetés szlogenje: "Korea kimcsije, most mindenkinek".

A cég azt tervezi, hogy folytatja a kimcsi gyártását és kampányát az Egyesült Államokban. Márciusban a Daesang lett a koreai élelmiszeripar első olyan szereplője, aki nagyüzemet nyitott az Egyesült Államokban a kimcsi helyben történő készítéséhez. A vállalat termékei olyan nagy amerikai üzletekben is megjelentek, mint a Walmart és a Costco. kimchi3.jpg

A Daesang az európai terjeszkedést is igyekszik tovább erősíteni. November 7-én bejelentette, hogy egy lengyel vállalattal, a friss és erjesztett zöldségekre specializálódott ChPN-nel írt alá szerződést, létrehozva a Daesang ChPN Europe-ot. A tervek szerint közösen kimcsi üzemet létesítenek Lengyelországban, ezzel belépve az európai piacra. A koreai élelmiszeripari óriás azt tervezi, hogy Lengyelországot az európai gyártóbázissá teszi. A lengyel üzem a Daesang 11. tengerentúli üzeme lesz, és mintegy 15 milliárd vont fektet be a krakkói üzem megépítésébe, amely várhatóan 2024 második felében fejeződik be. A cég így évente több mint 3000 tonna kimcsi gyártását tervezi 2030-ig.

 

Cikket írta: Rácz Ivett

Forrás: theculturetrip.com, korea.kr, koreaherald.com, english.hani.co.kr, businesskorea.co.kr

Képek forrása: pexels.com, pixabay.com, pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr8517985294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása