Emlékszünk még a Nehéz napok egy Föld nevű bolygón (Hard Time on Planet Earth, 1989) c. sorozatra, amiben Martin Kove, a szegény ember Arnold Schwarzeneggere földönkívüli száműzöttként hajtott végre hőstetteket a Földön? És emlékszünk a Marslakó a mostohám (My Stepmother is an Alien, 1988) c. filmre, amiben Kim Basinger földönkívüli mivoltára gyanakszik fogadott lánya? Vagy a Szellemharcosok (Chinese Ghost Story, 1987) c. hongkongi akciófilm gonosz mágusának őrült varázslatai? De a Vissza a jövőbe (Back to the Future, 1985) c. sci-fire azért biztosan mindenki emlékszik! Ha esetleg mind a négy filmet/sorozatot EGYSZERRE szeretnénk újranézni, akkor az Alienoid (2022) c. dél-koreai szuperprodukció pont nekünk készült.
Egy földönkívüli civilizáció immár sok száz éve a Földre száműzi hadifoglyait. Ezeket a veszélyes háborús bűnösöket emberi gazdatestekbe zárják. A mit sem sejtő hordozóknak persze fogalmuk sincs arról, hogy rendkívüli erővel rendelkező földönkívüliekkel osztozkodnak saját testükön. Olykor azonban feltörhet belőlük az ezzel járó szuperképesség. Ha pedig a fogoly felül kerekedik a gazdatest elméjén, akkor bizony végezni kell mindkettővel. Erre a feladatra küldték a Földre az Őrt és a Villámot, a két földönkívüli robotot. Az Őr (Kim Woo-bin) egy érzelmek nélküli terminátor, megállíthatatlan a szökevények kézre kerítésében. Villám (szintén Kim Woo-bin) pedig egy afféle mindenes, ami operációs rendszerként és alakváltó eszközként is segíti az Őr munkáját. A két robot téren és időn át is felügyeli a rabokat, olykor ide-oda ugrálva a késői Korjó (XIV. század) és a mai Dél-Korea között. Jelenkori inkognitójukban pedig egy időugrás közben talált korjói árvát, Lee Ahnt (Choi Yu-ri) nevelik. Az "unalmas" hétköznapok akkor válnak komollyá, amikor egy idegen űrhajó a Földre érkezik, hogy kiszabadítsa a foglyokat. A múltban és a jelenben elszabadul a pokol.
Az Alienoid (2022) Dél-Korea eddigi legdrágább mozifilmje. A 33 milliárd vonos (nagyjából tízmilliárd forintos) gyártási költség meglátszik a lehengerlő látványvilágon. A számítógépes trükkök java része már felveszi a versenyt a legnagyobb hollywoodi cégek munkáival. Persze a temérdek CGI mellett az is jól megdobja egy produkció büdzséjét, ha nem is egy, hanem mindjárt két, teljesen különböző filmet készítenek. A fentebb leírt, kissé hosszúra sikeredett ismertetőből még így is kimaradt a középkori szál, ami további szédületes történettel és figurákkal örvendezteti meg, vagy éppen sokkolja a nézőt.
Korjó, XIV. század. Mureuk (Ryu Jun-yeol), a taoista fejvadász az országot járja a legjobb vérdíjakat keresve. Az ifjú szerzetes képes a varázslegyezőjéből megidézni két macskát, akik ember alakban szolgálják és segítik őt. Mureuk tudomására jut, hogy a legtöbb pénzt egy mágikus tőr felkutatásával zsebelheti be. Azonban a tőr után más taoista szerzetesek (dószák) is szaglásznak csakúgy, mint egy rejtélyes fiatal lány (Kim Tae-ri), aki egy modern pisztolyt hord magánál. Lehet, hogy a tőr és a mágusok ereje mögött is több rejtőzik egyszerű varázslatnál.
A jelen és múlt két történetszála akár két külön produkcióként is működhetne, de mégis egymás mellett futnak a film játékidejében. A jól megkavart kirakós darabjainak nagy része a film végére a helyére kerül, de nyitva marad néhány fontos kérdés, amire csak a folytatásban kaphatunk választ. Igen, az Alienoid a 142 perces játékidő és a Halálos iramban tempójú cselekmény ellenére is csak egy fél film, amibe annyi tartalmat sűrítettek bele, mintha csak egy minisorozatot ülnénk végig. A maratoni szórakozás elsősorban azoknak fog tetszeni, akik szeretik az akció-sci-fit, a kosztümös fantasyt, a röpködős-kardozós vuhsziát és a vígjátékot. A koreai filmkészítők jó alkimista módjára mindent kipróbáltak, hogy a csillagászati összegbe került Alienoid arannyá váljon.
A cikket írta: Szilágyi Miklós
Képek és videó forrása: mozinet.hu