Kézműves sörkultúra Dél-Koreában
2021. december 30. írta: Koreai Kulturális Központ

Kézműves sörkultúra Dél-Koreában

A kézműves sörgyártás manapság reneszánszát éli, és ez a trend persze nem kerülte el Koreát sem. A CU (씨유) bolthálózat felmérése szerint 2020-ban 500 százalékkal növekedett a kézműves sörök eladása az előző évhez képest, és ez a tendencia 2021-ben is folytatódik. 

kezmuves_sor_boritokep.jpg

Koreában mostanáig a helyi, nagyipari brandek közül a legnépszerűbb sörök talán a Hite és Cass voltak, valószínűleg sokan találkoztak velük filmekben vagy sorozatokban. Az utóbbi 10 évben azonban egyre több import sör jelent meg az országban, és a sörfogyasztók is elkezdtek másféle, különlegesebb ízekre vágyni.

kezmuves_sor_kep1.jpg

A helyi kézműves sörök népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez azonban hozzájárult a pandémia is, ami miatt a legtöbben a kisboltokból kezdték beszerezni a különlegesebb termékeket, ahelyett, hogy elmentek volna valamilyen étterembe vagy sörözőbe. 

Ezt a folyamatot aztán serkentette a CU által piacra dobott, a 7brau és a Daehan flour összefogásából született prémium sör, a Gompyo (곰표, ejtsd: gompjo) is, amit a megjelenés pillanatától kezdve hatalmas rajongás övez. A Gompyo dobozán a Daehan flour reprezentatív medvefigurája látható. A a sör a CU eladási listáján idén elérte az első helyet is, kiütve külföldi márkákat és olyan helyi söröket is, mint a már fentebb említett Hite vagy Cass

kezmuves_sor_kep2.jpgGompyo sör az ikonikus medvével

A Gompyo már a tavaly májusi megjelenése után nem sokkal hiánycikknek számított, az első 100.000 db 3 nappal a piacra dobás után elfogyott az üzletekből. A hiány azonban nemcsak a hatalmas keresletnek volt köszönhető, ugyanis a Gompyo megjelenésekor még érvényben volt egy olyan törvény, melynek értelmében a sörkészítők nem használhatták más alkoholgyártó cégek létesítményeit és felszerelését a saját termékeik gyártásához. Emiatt a 7brau, ami egy kisebb sörgyár, mindössze 200.000 dobozt tudott legyártani havonta. Ez azonban a törvény nem olyan régi módosulásával megváltozott, aminek köszönhetően 15-ször annyi doboz legyártására vált képessé a cég. 

Ez a törvénymódosítás pedig a másik fontos tényezője a kézműves sörpiac óriási növekedésének, hiszen így a többi, kisebb sörgyártó is képessé vált arra, hogy nagyobb számban dobja piacra termékeit.

Az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvend a Jeju Beer Company is, akik többek közt a Jeju Wit Ale-t és a Jeju Pellong Ale-t gyártják. Ezt jól mutatja az is, hogy a cég eladásai 2019-ről 2020-ra közel kétszeresére nőttek. A Jeju Beer Company volt az első kézműves sörgyártó Koreában, amely privátból nyilvános céggé nőtte ki magát a tavalyi évben.

kezmuves_sor_kep3.jpg

Remélhetőleg ez a növekedés a jövő évben is folytatódik, és akár mi is itt, Európában megkóstolhatunk egy-egy különleges, koreai kézműves sört!

 

A cikket írta: Pataki Petra

Forrás: koreaherald.com, pulsenews.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com, koreatimes.co.kr

Képek forrása: korealandscape.net, news.tf.co.kr, dailypop.kr, koreaherald.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr2516779070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása