A kézműves sörgyártás manapság reneszánszát éli, és ez a trend persze nem kerülte el Koreát sem. A CU (씨유) bolthálózat felmérése szerint 2020-ban 500 százalékkal növekedett a kézműves sörök eladása az előző évhez képest, és ez a tendencia 2021-ben is folytatódik.
Koreában mostanáig a helyi, nagyipari brandek közül a legnépszerűbb sörök talán a Hite és Cass voltak, valószínűleg sokan találkoztak velük filmekben vagy sorozatokban. Az utóbbi 10 évben azonban egyre több import sör jelent meg az országban, és a sörfogyasztók is elkezdtek másféle, különlegesebb ízekre vágyni.
A helyi kézműves sörök népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez azonban hozzájárult a pandémia is, ami miatt a legtöbben a kisboltokból kezdték beszerezni a különlegesebb termékeket, ahelyett, hogy elmentek volna valamilyen étterembe vagy sörözőbe.
Ezt a folyamatot aztán serkentette a CU által piacra dobott, a 7brau és a Daehan flour összefogásából született prémium sör, a Gompyo (곰표, ejtsd: gompjo) is, amit a megjelenés pillanatától kezdve hatalmas rajongás övez. A Gompyo dobozán a Daehan flour reprezentatív medvefigurája látható. A a sör a CU eladási listáján idén elérte az első helyet is, kiütve külföldi márkákat és olyan helyi söröket is, mint a már fentebb említett Hite vagy Cass.
Gompyo sör az ikonikus medvével
A Gompyo már a tavaly májusi megjelenése után nem sokkal hiánycikknek számított, az első 100.000 db 3 nappal a piacra dobás után elfogyott az üzletekből. A hiány azonban nemcsak a hatalmas keresletnek volt köszönhető, ugyanis a Gompyo megjelenésekor még érvényben volt egy olyan törvény, melynek értelmében a sörkészítők nem használhatták más alkoholgyártó cégek létesítményeit és felszerelését a saját termékeik gyártásához. Emiatt a 7brau, ami egy kisebb sörgyár, mindössze 200.000 dobozt tudott legyártani havonta. Ez azonban a törvény nem olyan régi módosulásával megváltozott, aminek köszönhetően 15-ször annyi doboz legyártására vált képessé a cég.
Ez a törvénymódosítás pedig a másik fontos tényezője a kézműves sörpiac óriási növekedésének, hiszen így a többi, kisebb sörgyártó is képessé vált arra, hogy nagyobb számban dobja piacra termékeit.
Az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvend a Jeju Beer Company is, akik többek közt a Jeju Wit Ale-t és a Jeju Pellong Ale-t gyártják. Ezt jól mutatja az is, hogy a cég eladásai 2019-ről 2020-ra közel kétszeresére nőttek. A Jeju Beer Company volt az első kézműves sörgyártó Koreában, amely privátból nyilvános céggé nőtte ki magát a tavalyi évben.
Remélhetőleg ez a növekedés a jövő évben is folytatódik, és akár mi is itt, Európában megkóstolhatunk egy-egy különleges, koreai kézműves sört!
A cikket írta: Pataki Petra
Forrás: koreaherald.com, pulsenews.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com, koreatimes.co.kr
Képek forrása: korealandscape.net, news.tf.co.kr, dailypop.kr, koreaherald.com