Sun-deok, művésznevén „Blue” (Kim Eun-young) fiatal dzsesszénekes, a független nő mintapéldája: céltudatos, magabiztos és önfenntartó. Sőt! Sun-deok gondoskodik a gimnazista húgáról, Yuriról is. Az énekeső nyugodt élete gyökeresen felfordul, amikor váratlanul betoppan rég nem látott, bohém anyja (Jo Min-soo), és kiderül, hogy Yuri lelépett mindkettejük félretett pénzével. Bár anya és lánya két gyökeresen ellentétes személyiség, mégis össze kell fogniuk, hogy megtalálják az eltűnt kislányt. Így nyakukba veszik a kulturálisan színpompás szöuli bulinegyedet, Ithevont (Itaewon,이태원).
A Jazzy Misfits Kim Eun-young – vagyis ahogyan a legtöbben ismerik: Cheetah – bemutatkozó filmje. Az újdonsült színésznő rapperként futott be a koreai zenei világban. Cheetah 2010-ben a Blacklist nevű hip-hop duóban debütált, majd 2012-ben a Show Me The Money c. televíziós rap-vetélkedőben ismerhette meg a szélesebb közönség. 2015-ben az Unpretty Rap Star c. tévés showműsor győztes rappere lett.
Cheetah nem különösebben vágyott színészi karrierre. A Jazzy Misfits-et elsőfilmes író-rendezőként jegyző Nam Yeon-Woo (szintén színész) eredetileg a film zenéjének szerzésére kérte fel rappert. Viszont Cheetah személyisége úgy elvarázsolta Namot, hogy a férfi mindjárt fel is kérte őt a film főszerepére, majd lassan a magánéletben is egymásra találtak. Nam célja a filmmel az volt, hogy színes keresztmetszetet adjon Ithevon ezerféle szubkultúrájáról. Cheetah pedig megragadta az alkalmat, hogy új oldaláról mutatkozzon be. Ezért is szerepel a stáblistán Kim Eun-young néven, és ezért mutatja meg a rap helyett dzsesszénekesi képességeit. Külön érdekesség, hogy Kim valójában mindig is énekes szeretett volna lenni, azonban egy baleset következtében kómába került, és a lélegeztető gép hosszan tartó használata megviselte hangszálait.
Sun-deok szerepe hálás feladatnak bizonyult Kim Eun-young számára. Sun-deok egy igazán magabiztosnak tűnő független nő, aki tudja, mit akar. De a sztoikus álarc mögött valójában nem a magabiztosság áll, hanem a maga köré húzott falak. Sun-deok hamar magára maradt az életet nagykanállal habzsoló anyja mellett, szinte még gyerekként kellett magáról gondoskodnia. A filmbéli énekesnő magát egy kóbor macskához hasonlítja, akit senki sem szeret. A mindent magába fojtó karakter éppen összeomlás (vagy éppen a szétrobbanás) küszöbén áll, és ez a feszültség remekül átjön az újonc színésznő alakításán.
Kim Eun-young alakítását remekül hangsúlyozza ki és támogatja meg minden oldalról a kotnyeles, bohém anya szerepében Jo Min-soo (Pieta, 2012). Amennyire Kim Eun-young színészi játéka „kevés”, Jo Min-soo játéka annyira „sok”. Az introvertált lány és az extrovertált anya egymásra utalt párosa igazán hatásos, a kettejük közti, pattanásig feszült légkör tesz igazán szórakoztatóvá a filmet. A természetükből fakadó különbség a kinézetükön is tisztán látható, mintha egymás negatívjai lennének.
A két főhős mellett a harmadik nagy „főszereplő” valójában a sok különböző mellékszereplő együttese, ami a kulturálisan színpompás Ithevon negyedet személyesíti meg. Az egyik ilyen mellékszereplő például az afrikai származású motoros futár, aki első látásra nem tűnik koreainak, pedig tényleg az. Vagy ilyen a keménykötésű tetováló művész, aki valójában egy törékeny, meleg férfi, és a további érdekes karaktereket még sorolhatnánk. Nemre, korra, származásra és genderre való tekintet nélkül az Ithevon negyed minden ember otthona lehet. Így a Jazzy Misfits Ithevon rendhagyó, merész, de hatásos imázsfilmjeként is remekül működik.
A cikket írta: Szilágyi Miklós
Képek, videó forrása: youtube.com, hancinema.net, asianwiki.com