K-Beauty márkák
2019. május 14. írta: Koreai Kulturális Központ

K-Beauty márkák

Kik is vagytok?

A BBC szerint a 18-22 éves nők 18%-a kipróbált már koreai kozmetikumot vagy bőrápolási terméket. Amikor ismerkedni kezdtem a tudatos szépségápolással, sok-sok termékről elsőre nem is vettem észre, hogy koreai. Pusztán az, hogy nem koreai írásjegyekkel írják a nevüket, hanem nyugatiak számára is kiejthető szavakat használnak brand névnek, még nem jelenti azt, hogy ne hordoznák magukban a koreai bőrápolás filozófiáját.

header_25.png

Korábban azt hittem, hogy egy ennyire ősi kultúrában, mint a koreai, a szépségápolási brandek mindegyike ezeréves múlttal rendelkezik. Ehhez képest mini kutatásom során kiderült, hogy a ma ismert márkák sokkal inkább a közelmúltban kezdtek el szárnyra kapni.

Kivétel ez alól a Sulwhasoo márkája, amit az egyik legpatinásabb és klasszikusabb koreai szépségápolási márkaként tartanak számon. 1966-ban alapította Su Shung Whan, aki a Kaesong nevű, ginzengjéről híres vidéken nőtt fel. Saját bevallása szerint az inspirálta a kutatásait, hogy a ginzeng szervezettre tett jótékony hatását ne csak élelmiszerként, hanem kozmetikumokban is használhassa.  Ő volt az első, aki élelmiszert tett meg egy kozmetikum hatóanyagává. Így született meg a Sulwhasoo márka legrégebbi krémje, az ABC Ginseng Cream. A sikertermékkel induló, mára luxusmárkává fejlődő Sulwhasoo az ázsiai orvosi gyógynövényeket, a hagyományos koreai természetes orvoslást ötvözi a ma bőrápolási tudományával. Termékeik kifejezetten a drágább, high-end kategóriát képviselik.

1987_ss_1.jpg1987 Ss

Mára azonban a Sulwhasoo nagy történelmi hagyományokkal rendelkező brandje mellett feltűntek más szellemiséget és más piacot követő márkák is. Ezek közös jellemzői, hogy legtöbbször klinikailag bizonyított hatóanyagokat használnak, emellett minimális hordozóanyagot és semmi parfümöt, színezéket. A kiváló összetételük mellett az elérhető áruk is nagyon vonzóvá teszi őket – az internetes rendelések korában még a korlátozott hozzáférhetőségük sem okoz nagy gondot.

Ilyen márkák a Missha, a Skin Food, a HolikaHolika. Ezek legtöbbször fiatalok számára készült divatos, szórakoztató csomagolásban érkeznek, de mára elterjedt a gyógyszertári minimalista stílus is – ezzel hangsúlyozva a termékek komolyságát. Utóbbira jó példa a COSRX márka, mely kizárólag fehér dobozokat, tubusokat, üvegeket alkalmaz, egyszerű, minimális felirattal.

Ennek a kifejezett ellentéte az ETUDE HOUSE márka, melyet a csajos, rózsaszín, cuki és játékos vonalon építettek fel. Érdekessége, hogy a márka tulajdonosa ugyanaz, mint a Sulwhasoo brandé, a legnagyobb koreai szépségipari vállalat, az Amore Pacific.

lugares-fofos-3.jpgAz Etude House sikerét jól mutatja, hogy az 1985-ös alapítása után az első fizikai boltjuk csak 2005-ben nyílt meg, a 100.-ra azonban már csak 2007-ig kellett várni. Ez az exponenciális növekedés a kétezres évek közepén jól mutatja a koreai szépségápolás bummját is.

img_inni_is_form_jeju.png

A szintén nagy népszerűségnek örvendő Innisfree márka 2010-ben alakult, Korea első hivatalosan is natúr márkájaként. A termelés és a filozófiájuk is Jeju szigetéhez köthető, onnan szerzik be az alapanyagaik nagy részét – zöldborsót, szerecsendiót, vulkáni agyagot és kaméliát. (Kíváncsi lennék azért arra, hogy mennyire fenntartható ez a fajta termelés természetvédelmi szempontból). A szigeten található a márka laborja is, amely a filozófiájukhoz híven a Green Beautylab nevet viseli.

A BBC szerint, a nem különösebben régi márkák robbanásszerű megjelenése összefügghet azzal, hogy a nagy francia márkák Dél-Koreában gyártották a termékeiket. Az 1990-es években azonban a nyugati márkák olcsóbb gyártási országokba helyezték át a termelésüket, így Koreában üresen maradt a sok-sok üzemkész szépségápolási gyártósor és laboratórium, azaz technika. Ennek a helyzetnek az ügyes kihasználása is hozzájárulhatott a koreai szépségápolás számtalan márkájának megjelenéséhez – nem csak a tradíciók.

Hiszen, ahogy látjuk, a hatékonyság, a népszerűség és a világhír nemcsak a régi, tradicionális márkáknak jár.

 


A cikket írta: Balassa Zsófia, a bazsibeautyblog szerzője

Források: innisfreeworld.combbc.com, us.sulwhasoo.com, forbes.com

Képek forrása: unsplash.com, us.sulwhasoo.com, innisfreeworld.com, 

angelicamarchioriblog.wordpress.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr1114814808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása