Mára már magától értetődő az autókat, illetve motorsportot kedvelő közönség körében, hogy a Hyundai folyamatos jelleggel komoly sikereket ér el a világ versenypályáin és rali gyorsasági szakaszain. Elég csak a WRC-t, azaz a Rali Világbajnokságot említenünk, ahol a márka autói évek óta harcban állnak az egyéni és konstruktőri bajnoki címért egyaránt, a modern éra talán legkiélezettebb technikai küzdelmét hozó időszakában.
Idéntől a sport élő legendáját, a kilencszeres világbajnok Sebastian Loeb-öt és elválaszthatatlan navigátorát, Daniel Elenát is az i20 Coupe WRC-ben láthatjuk, az előzetes hírek szerint hat versenyen. Vélhetően az idén csapatot váltó, címvédő Sebastian Ogier egyik legnagyobb kihívója a Hyundai gyári csapatának első számú pilótája, Thierry Neuville lesz a 2019-es szezonban is, ami az egyéni bajnoki címet illeti, de persze minden bizonnyal cél a Hyundai-nál a gyártói trófea elhódítása is, többek között Loeb segítségével.
Nem csak a raliban vitézkedik azonban a koreai gyártó, hiszen a nemzetközi túraautózás csúcsát képviselő WTCR, azaz Túraautó Világkupa mezőnyének is meghatározói az i30 N TCR autókkal versenyző pilóták, köztük honfitársunk, Michelisz Norbert, aki komoly bajnokesélyesnek számít idén, méghozzá egy világbajnokokkal és a túraautózás legjobbjaival teletűzdelt mezőnyben. A 2018-as szezon bizonyította, hogy az autó alkalmas nagy eredmények elérésére, hiszen Norbi csapattársa, a veterán olasz, Gabriele Tarquini hódította el a trófeát, illetve a csapatbajnoki elsőséget is Hyundai-jal versenyző alakulat szerezte meg.
Norbi minden idők egyik legismertebb és legsikeresebb magyar autóversenyzője, világbajnoki 2. helyezett még 2017-ből, futamokat és időmérő edzéseket nyer, azaz stabil tagja az élmezőnynek – immáron évek óta. Gyorsasága és sikerei mellett azonban igazán szerénysége, intelligenciája és nyitottsága teszi a magyar közönség kedvencévé és igazi példaképpé, valamint remek nagykövetévé - legalábbis Magyarországon - a Hyundai N modelljeinek.
Egy autómárka, ami ennyire komolyan veszi a versenyzést, természetesen nem maradhat sportrészleg és sportos utcai modellek nélkül. A Hyundai a frappáns, könnyen kommunikálható és az ember fejében gyorsan megragadó „N” jelölést választotta motorsportos részlege nevéül. A hivatalos „N-weboldal” szerint a Koreában található namyangi fejlesztőközpont, illetve az európai bázis és teszthelyszín, azaz a legendás Nürburgring Nordschleife versenypálya N-jei ihlették az elnevezést. Persze, magyar szurkolóként eszünkbe juthat egy másik opció is. ☺
A sportos utcai modellek sorában a legújabb üdvöske az i30 Fastback N. A Fastback elnevezés a karosszéria formájára utal – az i30 N-től megszokott sportosság és műszaki tartalom a Fastback eleganciájával ötvözve igazán különleges és kívánatos gépet eredményez.
A teljesítmény-adatok önmagukért beszélnek: 250 vagy 275 LE, valamint 353 Nm nyomaték. Ezekkel a számokkal sehol sem kell szégyenkeznie az N-nek, ahogyan a 6,1 másodperces 0-100-as gyorsulása is figyelemre méltó (Performance csomaggal). Természetesen egy sportos autó sem csak a számokról szól. Az i30 Fastback N minden részletén, külső és belső design-ján érződik a sportosság, de természetesen a hétköznapi használat sem akadály előtte.
A rajtelektronika vagy az opcionálisan rendelhető Performance csomag részét képező aktív differenciálzár igazi technikai csemege az arra fogékony vásárlók számára, de az aktív biztonság terén is élen jár az i30 Fastback N: menetstabilizátor, vészfékrendszer, éberségfigyelő és aktív sávtartó rendszer is a felszereltség része.
Összefoglalva: komoly motorsport-vérvonal, remek teljesítmény, dögös kinézet – mi kellhet még?
A cikket írta: Nagy Kornél
Források: hyundai.hu, hyundai-n.com