Repülj madár, repülj!
2016. május 10. írta: Koreai Kulturális Központ

Repülj madár, repülj!

A Korean Air története

Közeleg a nyár, és vele együtt a jól megérdemelt vakáció ideje is. Remélem sokan döntöttetek úgy, hogy idén Dél-Koreát választjátok a feltöltődésetek helyszínéül, aminek különösen kedvez az a tény, hogy a nyári csúcsszezonban (végre) közvetlen charter járatok indulnak Budapest és Szöul Incheon repülőtere között. A megállapodás Dél-Korea egyik fő légitársaságával, az Asiana Airlines-szal jött létre, azonban további tárgyalásokra került sor közvetlen légi járatok indításáról az ország legjelentősebb légitársaságával, a Korean Air-rel is. Én személy szerint nagyon örülök ezeknek az előrelépéseknek, melyeket az egyre növekvő turisztikai - és áruforgalom alapozott meg. Az alábbi írás ennek az örömnek a jegyében született, és remélem sikerül ráhangolnom vele Titeket a közelgő utazószezonra, bárhová is menjetek. 

airlive_net.jpg

Dél-Korea nemzeti légitársaságát, a Korean Air-t* 1969. március 1-jén alapította Cho Choong Hoon (ejtsd. Cso Csung Hun), aki a Korean Air Lines privatizációjával megalapozta a társaság rangos helyét a légi személy- és teherszállítás területén. 

koreatimes_co_kr.jpg

Choong kiváló üzletpolitikát folytatott, amelynek mottója a fejlesztés volt. Úgy gondolta, hogy a vállalat világgazdaságban betöltött szerepe „az emberek szárnyai”-nak tekinthető, vagyis a koreaiak fejlődését, haladását segíti elő. Fia, a Korean Air jelenlegi elnöke, Cho Yang Ho (ejtsd. Cso Jáng Ho) így nyilatkozott apjáról egy interjúban:

„Soha nem utánozta a piacot, úttörő volt, aki a saját útját járta, és nem vesztegette arra az idejét, hogy másokkal versenyezzen. Egyedül arra koncentrált, hogy megteremtsen egy új, egyedi vállalatot”.

És nem is egyet. A Korean Air-t is magában foglaló Hanjin Group (ejtsd. Hándzsin) Dél-Korea vezető szállítási vállalata földön, vízen és levegőben. Napjainkban 48 cég tartozik a „szárnyai” alá, köztük különböző non-profit alapítványok és oktatási intézmények is. Choong elmélete szerint az üzlet sikerességét a hozzá értő emberek készítik elő, így „kinevelésük” végett hozta létre a félsziget első ipari főiskoláját, a Hanjin Industrial College-t (ma Jungseok College, ejtsd. Dzsungszak). Tevékenységét hazájában a legmagasabb tiszteletbeli kitüntetéssel jutalmazták, de a világ más országaiban is elismerően beszélnek róla. 

daum_net_1.jpg

A Hanjin vállalat központja Szöulban

Az elnöki pozíciót 1999-től betöltő Cho Yang Ho sikeresen folytatja elődje hagyományait, továbbá nagy hangsúlyt fektet a kulturális és gazdasági együttműködésre, valamint a különböző országokkal való szoros partneri viszony kialakítására.

Elmondása szerint a Korean Air számára a legfontosabb fejlődési alapot a versenyképesség jelenti, a gyors és rugalmas alkalmazkodás a piaci változásokhoz és a fogyasztói igényekhez. Missziója a hibátlan működés, az innováció és a kimagasló szolgáltatások elérése. Egyszóval a 2004-től szlogenként elhíresült „Excellence in Flight”, azaz „Kiválóság a repülésben” kijelentés alátámasztása. Szakmai szempontból ez sikerült is, hiszen 2000 júniusától tagja a neves Sky Team szövetségnek, amely a világelső légitársaságokat tömöríti, ezen kívül benne van a legjobb légitársaságok Top 10-es listájában is.

Természetesen, ami minket, utazókat a leginkább meggyőzhet, azok a személyes tapasztalataink vagy mások elbeszélései. Ha végzünk egy kis kutatást az interneten, akkor láthatjuk, hogy a véleményezők legnagyobb százaléka „kitűnően”, „kedvencként”, „szuperként” és a „legjobbként” értékelte a Korean Air szolgáltatásait. A legtöbben a személyzet professzionalizmusát és kedvességét, a minőséget és a kedvező árakat dicsérték, amelyek kétségtelenül a legfontosabbak, ha a vendégek „visszacsábításáról” van szó.

A Korean Air légiflottája 158 repülőgépből áll, amelyek jelenleg 46 ország 129 városába szállítják az utasokat, illetve a különböző árucikkeket.

Érdemes még elmélázni a légitársaság által használt jelképeken, hiszen ezek „olvasásával” válik az egész világon felismerhető identitásúvá és egyben koreaivá. A repülőgépeken látható piros és kék színekben játszó körszimbólum kiindulópontja a taegeuk (태극, ejtsd. tegük), amely Dél-Korea nemzeti zászlajának is a központi eleme. A teageuk a Yin és Yang dinamikus egységét szimbolizálja, viszont a Korean Air emblémáján a két elem nem kapcsolódik szorosan egymásba. A Yin és Yang „kergetőzése”, és az őket elválasztó fehér térrész ugyanis egy mozgó propellert jelképez, ami nemcsak a repülésre utal, de a vállalat hajtóerejét és úttörő szellemiségét is szimbolizálja. 

koreanair_com.jpg

 

A jelképekhez tartozik még az egyenruha is, amely szemlélője és viselője számára egyaránt a hovatartozás kifejezőeszköze. A légitársaság 1969-es megalakulása óta 11 féle változatot viseltek a légi utaskísérők, melyek színe és szabásvonala bár esetenként egészen különböző volt, mégis közös jellegzetességük, hogy mind a kordivatot, mind a tradicionális koreai szépség fogalmát egyesítették magukban. 

koreanair_com_2.jpg

 

Hölgyeim és Uraim! Utazásunk lassan a végéhez ér. Mielőtt megkezdjük a leszállást, szeretnék köszönetet mondani azért, hogy időt szántak arra, hogy elolvassák a cikket, és többet megtudjanak a Korean Air-ről!

*A légitársaság, mint Korean Air 1984-től operál, az elnevezés 1946-62 között Korean National Airlines, 1962-84 között pedig Korean Air Lines volt.

 

A cikket írta: Vizi Erzsébet

Forrás: koreanair.com

Képek és videó: airlive.net, koreatimes.co.kr, daum.net, koreanair.com és KoreanAirChannel

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr498701902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása