Bár a többségnek ma már nem kell bemutatni őket, a BTS hét tagja pár éve még messze nem volt a legismertebb k-pop idolok között. Hogyan váltak a kis ügynökség kezdő hip-hop csapatából napjaink egyik legmeghatározóbb és legnépszerűbb fiúcsapatává? Cikkünkből kiderül!
Rap Monster, Jin, Suga, J-Hope, Jimin, V, Jungkook – kívülállóként nem sokat mondhat ez a hét név; a BTS rajongóinak, azaz az ARMYknak viszont mindennél többet jelent. Ez a hét fiú, vagyis Kim Namjoon, Kim Seokjin, Min Yoongi, Jung Hoseak, Park Jimin, Kim Taehyung és Jeon Jungkook alkotja ugyanis napjaink egyik legismertebb k-pop csapatát, a Bangtan Sonyeondant (방탄소년단, ejtsd: Pangthan Szonjondan). A fiúk karrierje a Big Hit Entertainment szárnyai alatt 2013-ban indult, az elmúlt két évben pedig egyre több és több csúcsot hódítottak meg, rekordokat döntögettek és fontos díjakat vittek el. De ugorjunk vissza a kezdetekhez!
2012 december 17. A Big Hit Entertainment megnyitotta a BTS Twitter-fiókját, ahol azt ígérték, mindenféle furcsa és vicces tartalmat megosztanak már a debütálás előtti napokból is. A hivatalos fellépésekre azonban egészen 2013 júniusáig kellett várniuk a fiúk első rajongóinak, a BTS a No More Dream című dallal debütált, az ügynökség első fiúcsapataként. A kemény hip-hop hangulat nemcsak a dalban, hanem az akkori öltözetükben is megmutatkozott, a látványos koreográfia, az erős vokálok és a vagány rap mögött azonban már ekkor látszott, hogy hét nagyon szerethető srác áll. A rajongók közelebbről is megismerhették új kedvenceiket a BTS első variety műsorában, a Rookie Kingben, amit 2013 szeptemberétől követhettek figyelemmel. Még ugyanebben a hónapban megjelent az O!RUL8,2? album és a N.O című dalhoz készült videoklip is. A dalban a koreai társadalom problémáival foglalkoztak, a koreai iskolarendszer legnagyobb gondjait vesézték ki. Az idolcsapatok között ritka, hogy valaki ilyen nyíltan foglalkozzon zenéjében ezekkel a problémákkal, így már az első évben felfigyeltek jópáran a BTS egyedi hangjára. Az év végi díjátadókon is bebizonyosodott, hogy az egyik legerősebb újonc csapattal állunk szemben, több helyről is el tudták hozni a legjobb új csapatnak járó Rookie díjat.
A BTS első éve sikeres volt, de messze nem számítottak még nagyágyúnak a szakmában, s a koreai szórakoztatóipar jelenlegi berendezkedése nem is segítette őket abban, hogy kis ügynökség csapataként gyorsan a csúcsra jussanak. A kemény munka és a tehetség azonban meghozta a gyümölcsét. 2014 februárjában jelent meg a Boy In Luv és a hozzá készült videó, ahol a fiúk – ha csak pár perc erejére is – visszaültek az iskolapadba, hogy meghódítsák szívük választottját. A Skool Luv Affair album már a Billboard World Albums Chart harmadik helyéig kúszott, áprilisban pedig végre Japánban is debütáltak a fiúk. Szintén ebben a hónapban jelent meg a Just One Day videóklipje is, ahol igazi „álombarátként” üdvözölhettük újra a tagokat. A következő nagy ugrást a BTS Amerikában forgatott showja jelentette, az American Hustle Lifeban próbára tehették angoltudásukat is. A tagok közül Rap Monster beszél egyedül folyékonyan angolul, de a többiek sem voltak teljesen elveszettek külföldön. A BTS ebben az évben lépett fel először az USA-ban KCON-on is, a Los Angeles-i rendezvényen kaphatták el a fellépésüket a szerencsés rajongók.
A következő albummal, a Dark & Wild-dal a fiúk visszatértek az első lemezek keményebb hangvételéhez, de a dalok már sokkal érettebbek voltak. A Danger-hez készült videóklip is sötétebb színvilágba borult, a War Of Hormone-ban pedig újra az áhított lány került a fiúk érdeklődésének középpontjába. A BTS közben szépen építgette rajongótáborát mind Dél-Koreában, mind nemzetközi szinten. Ebben sokat segített aktív Twitter profiljuk, ahol tényleg megmutatták életük legfontosabb részeit, így a rajongók is folyamatosan képben lehettek azzal, merre járnak és mit csinálnak a fiúk. Szintén sok fant szereztek a Bangtan Bomb videók feltöltésével, ezekben a pár perces kisfilmekben mindenki megnézhette, hogy telnek a fiúk mindennapjai az öltözőkben, a próbatermekben és fotózásokon.
Az igazi áttörést azonban a 2015-ös év jelentette. Az ápilisban megjelent The Most Beautiful Moment In Life Pt. 1 album és a kislemezes dal, az I Need U elhozta ugyanis a BTS számára a már régóta áhított első győzelmet a koreai zenei műsorokban. A júniusban megjelent Dope videó pedig újra a Billboard listákra repítette a csapatot: a dal a harmadik helyre került a World Digital Charton. A The Most Beautiful Moment In Life második része az őszi hónapokban jelent meg, az év vége azonban újra a díjátadókról szólt: a fiúk a Melon Music Awards-on a legjobb fiú táncért járó díjat hozták el, míg a MAMA a „Best World Performer” díjat adta nekik. Ez is jelzi, milyen erős nemzetközi támogatással bírt már akkor is a BTS, azóta pedig még többen csatlakoztak az ARMY rajongótáborhoz.
2016 májusában jelent meg a The Most Beautiful Moment In Life két részét összefoglaló album, a Young Forever, amin új dalok is helyet kaptak. A Fire és a Save Me is hatalmasat durrantak, és több győzelmet is hoztak a fiúknak a zenei műsorokban, nyáron a BTS már headliner volt a Los Angeles-i és a New York-i KCON-on. A csapat aztán új nagylemezzel tért vissza ősszel; a kislemezes dal, a Blood, Sweat and Tears All-Killt ért el a koreai zenei listákon. A WINGS albumért megőrültek a rajongók, a BTS a Billboard Social 50 Chartjának első helyére került. Az album hozta el a BTS első nagydíját, vagyis daesangját is, novemberben ők hozhatták el a legjobb albumért járó díjat a Melon Music Awardson, majd a MAMA díjátadón az Év előadója díjat is átvehették.
Az út a csúcsra 2017-ben sem állt meg. Februárban jelent meg a Spring Day és a Not Today videója is, ami nézettségi rekordokat hozott, és mára már a legnézettebb k-pop videók között van, a Fire, a Dope és a Boy In Luv mellett. Nagy mérföldkő volt a csapat életében a májusi Billboard Music Awards díjátadó, ahol egyedül képviselhették hazájukat, és el is hozták a Top Social Artist díjat. Ezek után már a nemzetközi sajtó is egyre gyakrabban foglalkozott a fiúkkal, több neves amerikai lap is interjút készített velük a díj kapcsán.
A szeptemberben megjelent Love Yourself: HER album és a hozzá kapcsolódó DNA klip pedig újabb és újabb rekordokat szállított: a DNA lett az első k-pop csapat által kiadott dal, ami bekerült az iTunes top 10-be, valamint ezt a k-pop csapat videót nézték meg 24 óra alatt a legtöbben, több mint húszmillióan. A BTS volt az első koreai előadó, aki felkerült a Spotify Global Top 50 listájára, illetve az első csapat, akik a Billboard 200 album lista első tíz helye között debütáltak. Az album több mint 70 ország iTunes listáján került az első helyre. A DNA-vel ráadásul a fiúk egy nagy álmukat is elérték: a dal bekerült a Billboard 100 listára is. A Youtube rekordokat is sorra döntögette a hét srác, a DNA kevesebb mint egy hónap alatt érte el a 100 milliós nézettséget, ezzel ők lettek az elsők, akik ilyen gyorsan átlépték a 100 milliós álomhatárt.
Összeszedni is nehéz, mennyi mindent elért ez a hét fiú az elmúlt négy évben, és az útnak még közel sincs vége! Ha a rajongókat megkérdezzük, miért szeretik ennyire a BTS-t, készüljünk fel egy hosszú beszélgetésre! Amellett, hogy a srácok saját maguk írják zenéjüket és fontos társadalmi kérdésekkel foglalkoznak szövegeikben, elképesztően nehéz és látványos koreográfiával készülnek minden dalhoz. Sokakat megfogott, hogy videóklipjeik köré egy külön történetvilágot építettek fel, ami tele van rejtélyekkel és a leglelkesebbek már évek óta próbálják megfejteni a videók szimbolikáját. A hét fiú mindent megtesz, hogy a lehető legközelebbi kapcsolatot ápolja a rajongóival, közvetlenségük, különböző személyiségjegyeik pedig mindenkit elbűvölnek. A tehetség, a kemény és alázatos munka, a szorgalom és a szerethető személyiség mind-mind megtalálható ebben a hét srácban, akik többezer magyar rajongó mindennapjait is vidámabbá teszik. Nem véletlen hát, hogy több mint 9 millió Twitter követővel mára a k-pop egyik legsikeresebb és legfontosabb szereplőjévé váltak, s sikertörténetük erőt adhat rajongóiknak is. Biztos, hogy a BTS számára ez még nem a csúcs, és a jövőben is sokat hallunk még róluk!
A cikket írta: Hegyi Fanni