Dél-Korea, mint az idők során már oly sokszor, hadban áll Kínával. Csak ezúttal izzásig hevített nyilak és kövek helyett pelenkák és arcpakolások repkednek. Az anyák a legjobbat akarják gyerekeiknek. Korea pedig ötletesebbnél ötletesebb termékekkel áll elő nap mint nap.
Aki esetleg belenézett már a KBS The Return of Superman (eredeti cím: 슈퍼맨이 돌아왔다) című valóságshowjába, annak feltűnhetett, hogy némelyik édesanya szigorú táplálkozási utasításokkal látja el az édesapákat. A 48 órára csemetéjükkel magukra hagyott apukák persze ezt hol be tartják, hol nem (mint a rapper édesapa, aki tápszer helyett banánnal látta el a kislányát...), mégis sokat elárul a tudatos táplálkozási hullámmal kapcsolatban, ami a Távol-Keletet hatalmába kerítette. Természetesen, ahogy a közmondás is tartja: „egy új szülöttnek minden vicc új”, a helyes vagy megfelelő étrend sem új keletű dolog.
A sótlan rizspufik, természethű gyümölcslevek és a szűrt ásványvizek csak egy újabb formái ennek. Elegáns pasztel színekben pompázó üvegcsékben sorakoznak a gyümölcspépek a boltok polcain, hogy a kismamák minden igényét kielégítsék, és a koreaiak adnak a minőségre, különösen, ha a legkisebbekről van szó.
Kína pedig az életszínvonal emelkedésével, valamint az utóbbi évek élelmiszerbiztonsági botrányaival a háta mögött éppen az ilyen minőségre éhezik. A Hyundai H Mall Sunday online kereskedésében eladott, gyermekeknek szánt termékeinek mintegy 80%-át kínaiak rendelték. Különös tekintettel a pelenkákra. A jelek szerint a félszigeten nagyobb teherbírásra tervezik őket, mint a kontinens belsejében.
A Kpop és a TV drámák sikerei után a nagy vörös sárkány is szerelembe esett a kozmetikai termékekkel, melyek szinte túl jól működnek ahhoz, hogy igaziak legyenek. A naptejek tényleg védenek, a rúzsok egyáltalán nem hagynak foltot, a hidratálók pedig szinte újjá élesztik a hámsejteket. Ki ne vágyna a garantált eredményre?
A cikket írta: Győrfi Viktória
Képek forrása: kfoodstory.com, list.qoo10.sg, tradekorea.com