Kozmetikumok, mi a titkuk?
2016. szeptember 07. írta: Koreai Kulturális Központ

Kozmetikumok, mi a titkuk?

A koreai hullám egészen különös kincseket mosott már partra: csinos pofijú énekeseket, pokolian erős ételeket, újabban pedig kozmetikumos tégelyeket, pamacsokat és labdacsokat. Az ember felkap egyet… kettőt, hármat… majd elmegy keresni egy szótárat.

borito_20.jpg

A Hallyu kapcsán sokat hallottam már a különböző szépségápolási termékekről: lelkendező youtubeerek, kínában meggazdagodott csempészek, a KKK-ban tombolát nyert ajummák lelkes bólogatása. De mi igaz mindebből? Személy szerint elég szkeptikusan állok minden új bőrápolási termékhez, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy a bőröm nem köti meg rendesen a vizet és kisgyermekkorom óta több bőrgyógyászt végigjártam már, számtalan terméket kipróbáltam, nullához konvergáló eredménnyel. A télen pedig egy makacs akné csatlakozott a partihoz, szóval beadtam a derekam: lássuk Korea mit tudsz! 

kep1_3.jpg

Mind a kivitel, mind az alkalmazás módja, sőt még az alapanyagok is meghökkentőek lehetnek első alkalommal. Az árak pedig márkánként széles skálán mozognak. Fő beszerzési forrásuk természetesen az internet, ha csak valaki nem olyan szerencsés, hogy kiutazhat.

Nos, mire is figyeljünk? Első és legfontosabb: ellenőrzött forrásból vásároljunk. Második: ne lepődjünk meg az alapanyagokon: fekete fokhagyma, fekete bab, paradicsom, mind olyan szokványos összetevő, mint a méz vagy a tejfehérje. Harmadik: ha valamit nem értünk hol és hogyan kell alkalmazni, nézzünk utána.

kep_2_3.jpg

Példának okáért az angol „rinse” (린스) szó szerint öblítést jelent, de a hajbalzsamra használják a kifejezést. Szemöldökre és ajkakra is létezik lehúzható tetoválás, amelyek szájfényre emlékeztető csomagolásban érkeznek. Ezek az adott területen megszáradnak és a felső rétegüket (ami sokkal sötétebb mint a kívánt szín) el kell távolítani. Előnyük, hogy 12-24 órán keresztül tartanak, valamint nem hagynak „rúzsnyomot”. És akkor még nem is beszéltem a fehérítő és fényesítő termékekről, melyek használata után olyanok lehetünk, akár egy frissen mosott házi szellem. 

kep3_2.jpg

Kíváncsisággal telve álltam neki a keresésnek, mindössze három nagyobb cég nevével felszerelkezve. Több van, sokkal több… a Korea Customs Service 2015-ös adatai alapján 1.067 milliárd dollár értékben exportáltak kozmetikumokat 800-2000 márka. Mármint nem a kivont német pénznemben, hanem ennyi brand létezik.

kep4.png

Jó pár órát töltöttem a gép előtt, mire kiválasztottam egy középkategóriás, kifejezetten aknés érzékeny bőrre való terméket, nem éppen cuki, egyszerű csomagolásban. Két hét múlva már ki is próbálhattam. Mit mondjak, meglepődtem. A tisztító hab a száraz égő piros foltokból látványosan lehúzta a gyulladást, máshol pedig kifejezetten puhává változtatta a bőröm, úgy hogy a pórusaim katonásan összezártak, 10 percnyi pakolás után. A tükör előtt állva azon töprengtem, hogy még mindig a saját arcomat nézem-e. Három évet fiatalodott arccal mentem aludni, és vártam a másnapi hatást, hiszen volt már olyan, hogy egy éjszaka alatt a bőröm köszönte szépen, nem kért az adott termékből, de ezúttal elmaradt minden mellékhatás. Nagyjából három hónap alatt tűnt el az akné teljesen, igaz, hetente, másfél hetente 1x kezeltem.

Lássuk, hogy megéri-e? Nekem igen, mert kevés olyan termékkel találkoztam eddig, ami működött volna. Bár árkategóriában nagyon változóak, minél cukibb a csomagolás, annál feljebb kúszik az ár természetesen, ugyan úgy, ahogy a limitált kiadások és különleges alapanyagok is megdobhatják a számlát. Tehát ha csigából nyert fehérjékre vágyunk, vagy pandamaci formájú arcfehérítőre, az meg fogja nyomni a pénztárcánkat. 

kep_5_4.jpg

Később kipróbáltam az akné elleni krémhez kapott mintákat is - ugyanis több is szokott hozzá járni: egy 45-ös naptej (kisebb faktorral ugyebár nem kezdünk), egy BB krém, valamint egy fehérítő krém. A naptej gyakorlatilag hidratálóként működött nagyon szépen, friss hűsítő érzéssel párosítva. A fehérítő elérte, hogy pár napig az egészségi állapotom felől érdeklődjenek. Kicsit erőteljes hatása volt. A BB krém erősen pigmentált volt, minden hibát eltüntetett, de a tónusaimat is, szóval inkább a smink experteknek javasolnám a használatát. Más más márka, mégsem okozott egyik sem problémát, sőt felfrissítette a bőrömet, ami nálam már csodaszámba megy!

Összegezve: meg kell néznünk honnan és mit rendelünk! Ha eredeti terméket kapunk, akkor viszont pozitívan fogunk csalódni. Én is csak ülök itt, várva a kis uborkás krémemet és a jejui pakolásomat, hogy a fél világot átutazva lenyűgözzenek, és gyűjtöm a bátorságot a csigás arcmaszkhoz.

 

A cikket írta: Győrfi Viktória

Képek forrása: koreanbeautydream.blogspot.com, m.blog.naver.com, sideways.nyc, babsytababsy.wordpress.com, kinseng.org, sf.racked.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr10011678941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása