K-beauty és a fenntarthatóság
2020. január 31. írta: Koreai Kulturális Központ

K-beauty és a fenntarthatóság

Ahogy korábban már írtunk róla, a Koreából rendelt bőrápolási termékeknek sajnos mindenképp nagyobb lesz az ökológiai lábnyoma, mint a hazaiaknak. Az ökológiai lábnyom azonban sajnos nem minden. A különböző természet- és környezetvédelemmel, tudatossággal és trendi irányzatokkal megspékelt szempontrendszerben gyakran nehéz eligazodnunk. A környezettudatos nem egyenlő az állatkísérlet mentességgel (cruelty-free), sem a méltányos kereskedelem követelményével, sem a vegánsággal és főleg nem a hatékonysággal. 

borito_20.png

Noha ezek mindegyikéhez pozitív képzeteket társítunk, az egyik megléte nem hozza automatikusan magával a másikat. Sőt, sokszor választanunk kell közülük. Most nézzük, a koreai márkák közül melyek azok, amik megfelelnek valamelyik környezettudatossági feltételnek.

Innisfree

Korábbi írásunkban már szóba került az Innisfree márka, aminek természetes összetevői Jeju szigetéről származnak. De vajon mit találunk, ha közelebbről megnézzük a márkát? Tudnak nyújtani valami többet is, mint a természetes összetevők? 

A válasz szerencsére igen. Az Innisfree honlapján kifejezetten látszik, hogy a természetvédelmi és környezettudatossági elköteleződésük nem korlátozódik a „filozófiánk” szövegrész kitalálására. Három igen konkrét programot működtetnek a fenntarthatóság jegyében. 

Az egyik az üres kozmetikai flakonok újrahasznosítása. Arról nem szól a fáma, hogy beolvasztják és újrahasznosítják őket, vagy újratöltik – mindenesetre bármelyik mód jelentős lépésnek tűnik az egyszer használatos műanyagokhoz képest. A csomagolásokat a boltokban lehet leadni, sajnos Magyarországon így még ez a lehetőség nem elérhető - na de majd, ha megnyílik az első Innisfree bolt! 

2010 óta textil zsebkendőket terveztetnek designerekkel, hogy ezzel is serkentsék a textilből készült változatot a papírral szemben. Sajnos nem találtam meg, hogy hol, milyen módon vásárolhatók ezek a kendők, de a kezdeményezés nagyon szimpatikus. 

Közvetlenül a környezethez kapcsolódó kampányuk pedig a klasszikus faültetés. Sajnos a honlapról hiányoznak a konkrét ültetés képei, de ha hihetünk nekik, akkor eddig több mint 138 000 fát ültettek el. 

cosmetic-2357981_1280.jpg

Purito 

A Purito márka filozófiája is erősen épít a környezettudatosságra. De nézzük, mit is tesznek ezért? 

A márka cruelty-free, azaz nem tesztelnek állatokon, és ők az egyetlenek, akik megszerezték az EWG (Enviromental Working Group) minősítést. Azaz, egy független szervezet szavatolja, hogy a márka ténylegesen betartja a minősítéshez szükséges előírásokat. A független, megbízható tanúsítványok mindig jó támpontot jelentenek a vásárláshoz! 

Ha Purito kozmetikumot rendelünk, az első, ami feltűnik, az a karton csomagolás barna színe. Az újrahasznosított papír az első lépés a környezettudatosság felé, még akkor is, ha a termékek ettől még műanyag flakonokban érkeznek. 

A környezettudatosságuk elszántságát az is mutatja, hogy - a honlapjuk szerint - rendszeresen adományoznak a Korean Federation for Environmental Movement nevű civil szervezetnek. 

natural-cosmetics-3397146_960_720.jpg

E-Nature

Nevében is magában hordozza a természetesség és környezettudatosság értékét ez a viszonylag kevésbé ismert márka. A honlapjuk böngészése után azonban nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy a természetesség itt tudatos márkastratégia, és nem csak marketing fogás. 

A márka cruelty-free, környezettudatos csomagolást (nem részletezi, hogy ez újrahasznosítást, újrapapírt vagy alternatív műanyagot jelent-e) és szója alapú nyomdafestéket használ. Ez utóbbi egészen biztos, hogy fontos lépés, de a kozmetikumok környezeti kihívásainak rendszerében biztosan nem szerepel a top 3 veszély között a csomagoláson használt az ólom tartalmú nyomdafesték. 

Ahogy láthatjuk, egyes márkák igencsak különbözően értelmezik a környezettudatosság fogalmát, ahogy az ez irányba tett erőfeszítéseik is eltérő komolyságúak. Érdemes utánajárni egy-egy terméknek, mielőtt a szabályozatlan „természetes” vagy „öko” jelző megtévesztene minket. 

 

A cikket írta: Balassa Zsófia, a BazsiBeautyBlog írója

Képek forrása: pixabay.com

unsplash.com, pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr815446696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása