Visszatalálni Koreához
2016. augusztus 11. írta: Koreai Kulturális Központ

Visszatalálni Koreához

Kim Jungman munkássága

Kim Jungman () 1954-ben született Koreában, diplomáját Franciaországban, a Studio Ecole Nationale D’Art Decoratif De Nice-en szerezte nyugati stílusú festészetből. A diploma megszerzésének évében elnyerte az ’1977 feltörekvő művésze’ címet az Arles-ben megrendezésre kerülő Nemzetközi Fotográfiai Fesztiválon, majd még ugyanebben az évben nevezték a ’Today’s Photograph’ díjra is, melynek elnyerésével legfiatalabbként került be Franciaország 80 legelismertebb fotósa közé, azóta, hogy Daguerre feltalálta a fényképezést. Ezt követően olyan neves divatmagazinoknak dolgozott, mint az Elle, és a Vouge, majd 1979-ben visszatért Koreába, ahol különböző divat, reklám, film és egyéb kereskedelmi projekteken dolgozott.
borito_15.jpg

1988-tól a művészeti, portré és divatfotózás mellett a Koreai Nemzeti Művészeti Egyetem Film, Televízió és Multimédia Iskolájában oktatott fotózást. Számos műgyűjtő és tisztviselő érdeklődését keltette fel a 2007-ben megrendezett Ázsiai Kortárs Művészeti Vásáron Manhattanben és 2013 a PARIS PHOTO-n. 2015-ben La Nuit Blanche címmel tartott kiállítást Franciaországban, a Cernuschi Múzeumban, valamint fotóit a 10 Korean Artist in Russia című kiállításon Moszkvában, a Klasszikus Fotók Galériájában is megtekinthették az érdeklődők. Emellett megjelent tíz, a 2015-ben kiadott FOURWAYONEROAD című kötethez hasonló esszé- és fotókönyve is.

kim_jungman.jpg 1975-ben, 21 évesen kezdtem el fényképezni.

Kezemben a kamerával

Tűnt tova 40 év.

 Szégyen ezt késve megkezdeni.

A „Korea újrafelfedezése/Visszatalálni Koreához” projekt 8 évvel ezelőtt vette kezdetét.

Itt éltem a hazámban, mégsem láttam, magától értetődőnek vettem a tájat és az embereket.

Hogyan önthetném szavakba mit érzek most?

Nincs a Földön még egy olyan hely, mint ez a gyönyörű ország.

A körülölelő elemek, a négy évszak, a mélyen gyökerező, gazdag hagyományok.

Ez az 5000 éves otthon a mesék csoda országához hasonlóan, csendesen védelmez minket.

 

A modern és dinamikus kép,

és a nagy csapásokat is méltóságteljesen viselő történelem

együtt hozta létre a ma ismert Koreát.

Itt, ezen a keskeny kis földterületen állva újra és újra magamban töprengek.

Korea esszenciáját keresve, egy soha véget nem érő utazás közepén találtam magamat.

Mint az utólagosan be kellett látnom,

nem létezik, hogy én legyek az egyetlen, aki elindult ezen az úton.

Előttem már számos fotográfus erre az útra lépett,

hogy megörökíthesse Korea portréját…

De ez az utazás nem könnyű.

 

Sose vagyok egyedül.

Néha mégis egy kis féltékenységet érzek az előttem járókat látva.

De azon vagyok, hogy leküzdjem a tőlük elválasztó távolságot és hiányosságaimat,

Hogy teljes szívvel és lelkesedéssel

ennek az utazásnak szentelhessem magamat.

Az Imaging Korea című kiállítás megtekinthető a Hopp Ferenc Ázsiai Művészeti Múzeumban 2016. augusztus 28-ig.

 

A cikket írta: Szabó Dóra

Képek forrása: Kim Jungman, Koreai Kulturális Központ

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr748733820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása