Fiatal dél-koreai zenei tehetségeket felvonultató előadássorozat
2016. július 12. írta: Koreai Kulturális Központ

Fiatal dél-koreai zenei tehetségeket felvonultató előadássorozat

Park Chansik hegedűkoncertje

Június 28-án este a Koreai Kulturális Központ egy újabb fiatal tehetségnek adott lehetőséget, hogy hegedűmuzsikájával elvarázsolja a közönséget. A Bécsi Zenei és Művészeti Magánegyetemen tanuló Park Chansik előadásában, Komiya Akari – a Bécsi Zeneakadémia professzora – zongorás közreműködésével hallgathattuk meg Beethoven D-dúr szonátáját (No.1 Op. 12), Johannes Brahms D-moll szonátáját (No.3 Op. 108) és a sokak fülének már ismerősen csengő Vittorio Monti Csárdását.

borito_9.jpg

Az est számomra különleges élményt nyújtott, hiszen megismerkedhettem két nagyszerű művésszel, valamint személyes élményekkel gazdagodhattam az előadás alatt is. Park Chansikkal lehetőségem volt találkozni a koncert előtt, így egy kicsit  jobban megismerhettem. A végtelenül szerény ifjú művésszel néhány percet beszélgettem, azonban apróbb nyelvi akadályok miatt – hiszen jómagam még csak töröm a koreai nyelvet – inkább csak egyszerűbb témákról kérdeztem.

_dsc5069.jpg

„Hány éve tanul hegedülni?

Öt éves koromban kezdtem el, most húsz éves vagyok, tehát tizenöt éve.

Rengeteg koncerten, versenyen túl van már. Sokaknál a lámpaláz azonban soha nem múlik el. Ön hogy van ezzel?

Kiskoromban egyáltalán nem voltam lámpalázas. Régen csak kiálltam, és egyszerűen eljátszottam a darabjaimat. Mostanában viszont egyre többször idegeskedem.

Mire gondol, miközben játszik?

Nem gondolok semmire, egyszerűen ösztönből játszom. Hagyom, hogy a zene magától jöjjön, ez a legtermészetesebb.

Vannak kedvenc zeneszerzői, stílusa?

Szeretem a francia zeneszerzőket is, de a kedvencem talán Johannes Brahms és Ludwig von Beethoven, akiktől ma is fogok játszani.

Mik a jövőre vonatkozóan a tervei, hol láthatjuk majd?

Most leginkább a tanulásra koncentrálok Bécsben, jelenleg Pavel Vernikov professzorral. Rengeteget kell még tanulnom, és a jövőben szeretnék majd mesterképzésre is jelentkezni. Idén novemberben lesz egy fontos koncertem Dél-Koreában, a Seoul Arts Centerben, ahol a Korea Soloists Orchestra zenekarral fogok fellépni.

Mi az álma?

Tíz éves korom óta hegedűművésznek készülök. Az álmom természetesen az, hogy mindig hegedülhessek, és a világ minden táján koncerteket adhassak.”

dsc00351.jpg

Park Chansik játékát figyelve megbizonyosodhattunk arról, milyen alázattal van a zene iránt, milyen mélyen éli át a darabok jelentéseit. A dallam belülről fakadt, és ahogy tisztán megszólalt a hegedűben, leomlottak a falak művész és közönség között, és talán mindannyiunk nevében állíthatom, hogy eggyé váltunk, együtt éreztünk a zenével. Nem csak művészi szempontból volt gazdag és értékes, hanem technikai színvonalon is, hiszen a rengeteg futam, akkordok, kristálytiszta flageolett hangok a művész magas szintű technikai tudásáról tanúskodnak. Nehéz feladata volt mind a szólistának, mind a zongorakísérőnek egyaránt. Ők azonban természetesen profi módon együtt mozogtak, és dinamikailag is összhangban voltak.

Számomra az tette még személyesebbé a koncertet, hogy az előadást „belülről” hallgathattam végig. Hiszen az előadás előtt fél órával kértek meg, hogy (zenéhez némileg értő személy révén) lapozzak a zongoraművésznek. Így, testközelből még áthatóbb élmény volt a koncert, hiszen együtt követtük a kottát, a tempót, és átérezhettem azt a hihetetlen erőt és szenvedélyt, amellyel Komiya  Akari zongorázott.

 

A cikket írta: Ispán Melinda

Képek forrása: Park Chansik

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr208882234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása