Dél-Koreából hódít a következő nagy életszimulátor?
2025. július 03. írta: Koreai Kulturális Központ

Dél-Koreából hódít a következő nagy életszimulátor?

inZOI

Ha életszimulátor játékról van szó, akkor a The Sims neve szinte megkerülhetetlen. Most azonban Dél-Koreából érkezett egy új kihívó a színtérre, amely komolyan veszi a műfajt, látványban és hangulatban is újat akar mutatni. Ez egyelőre üzleti szempontból sikerülni is látszik neki, hiszen ez lett a leggyorsabban 1 millió példányban eladott koreai fejlesztésű játék, amely különösen nagy szó egy olyan országból, amely olyan címeket adott már a világnak, mint a PUBG vagy a MapleStory

inzoi_early_access_key_art.jpg

Akik valamelyest is otthon mozognak a számítógépes játékok világában, azoknak minden bizonnyal ismerősek a fent említett címek. Az előbbi, azaz a PUBG – amely az utóbbi évek egyik legnépszerűbb játéka, mind hazájában, mind világszerte – fejlesztő cége, a Krafton felelős az inZOI életszimulátor játékért is. De mit is jelent pontosan az életszimulátor? Egyszerűen fogalmazva egy olyan videójáték, amelyben a játékosok karakterek mindennapi életét irányítják, hétköznapi tevékenységeket, döntéseket szimulálnak egy virtuális világban. 

Az inZOI úgynevezett Zoikat, azaz mesterséges intelligencián alapuló, játszható karaktereket, fotórealisztikus grafikát, több mint 250 testreszabási lehetőséget, valamint eszközön futó generatív mesterséges intelligenciát használó, kreatív eszközöket kínál. Utóbbi a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha például begépeljük a játéknak, hogy szeretnénk a cuki nappalinkba egy macskás posztert, akkor a játék létrehozza nekünk a kívánt textúrát. 

A Krafton tájékoztatása szerint a játék a Steam játékközvetítő platformon való korai hozzáférés megnyitását követő hét napon belül 1 millió példányban kelt el. Ez az eredmény felülmúlta a korábbi csúcsot, amelyet a Nexon 2022-ben megjelent Dave the Diver játéka tartott, amely 10 nap alatt érte el az 1 milliós eladást. Az inZOI körüli nagy érdeklődés részben annak is köszönhető, hogy a The Sims-hez hasonló életszimulátoroknak eddig nem igazán akadt méltó kihívója. A látványos grafika merőben más, mint amit az előbb említett játéktól megszokhattunk, illetve a textúragenerálás mellett a játék például azt is lehetővé teszi, hogy a játékosok saját ruháikat, tárgyaikat implementálják a játékba a mesterséges intelligencia segítségével.

2.jpeg

Bár a játék korai hozzáférésben már elérhető, de a teljes inZOI megjelenés legalább még egy évre van. A készítők még számos változást és fejlesztést helyeztek kilátásba, különböző frissítések kereteiben. A visszajelzések alapján erre valóban szükség is van, mivel bár maga a játék valóban szép, de egyelőre még nem tud olyan mély játékélményt nyújtani, amit a 25 éve megjelent és folyamatosan bővített The Sims igen – a játékon belüli javítandó hibákról nem is beszélve.

Az inZOI tehát egy ígéretes új belépő az életszimulátorok világába, amely ugyan még gyerekcipőben jár, de a fejlesztők ambiciózus tervei alapján komoly potenciál rejlik benne. Ha a koreai cég valóban képes lesz tartalom terén is felzárkózni, akkor akár hosszú távon is meghatározó szereplővé válhat a játékosok körében.

 

Cikket írta: Rácz Ivett

Forrás: koreaherald.com

Képek forrása: ©KRAFTON, Inc. Minden jog fenntartva!

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr9418894434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása