Korea in Hungary

Álmodd meg a saját Koreádat!

Interjú a Koreai Turisztikai Hivatal idegenforgalmi igazgatójával

2017. december 08. - Koreai Kulturális Központ

A Koreai Turisztikai Hivatal legújabb szlogenje arra biztat, hogy álmodjunk meg magunknak egy saját Koreát. Képzeljük el milyen lesz, aztán mikor odaérünk, a sztereotípiákat hátrahagyva, saját vágyainkat szem előtt tartva fedezzük fel az országot.

nyitokep-0.jpg

Bár az online blogok és újságok jelenleg az észak-koreai fenyegetőzésekkel foglalkoznak, a turizmus ennek ellenére nem állhat le, hisz az elmúlt években olyan számokat produkált, amilyeneket annak előtte még sohasem. A 2016-os év első tíz hónapjában 33,1 százalékkal több külföldi kereste fel Dél-Koreát, mint egy éve ugyanekkor, átlépve ezzel a 2014-es rekordot is. Összesen 14,59 millió külföldi látogatta meg az országot idén, a januártól-októberig tartó időszakban.

Koreai látogatásom során, 2016-ban eljutottam a Koreai Turisztikai Hivatal (KTO) központjába is, ahol Ahn Deok-su, a hivatal idegenforgalmi igazgatója válaszolt a kérdéseimre, kultúrával, turizmussal és az ország fejlődésével kapcsolatban.

Melyek azok az országok, ahonnan a legtöbb látogató érkezik Dél-Koreába?

A világ minden tájáról érkeznek utazók, de a 2015-ös év 13 millió látogatójának 45 százaléka Kínából jött. Ezért különösen oda kell figyelnünk a kínai turisztikai piacra. Világszerte 14 Korean Tourism Organization (KTO) irodával rendelkezünk, ezek közül 7 darab található Kínában. Japán szintén egy nagyon fontos ország a turizmus szempontjából, mivel évente 2 millió japán turista érkezik hozzánk. Manapság Délkelet-Ázsia is egyre jobban odafigyel ránk, elsősorban a koreai hullám miatt. De ezek mellett természetesen az amerikai és európai piacra is odafigyelünk, illetve igyekszünk minél jobb minőségűvé tenni a belföldi utak piacát is.

Ki, milyen okból látogat az országba?

Mindenki más és más célból látogatja meg Koreát. Az amerikaiak és az európaiak elsősorban a kulturális értékekre és látnivalókra kíváncsiak, főleg az UNESCO Világörökségi helyszínekre. A Délkelet-Ázsiából érkező turistákat pedig a koreai hullám, a hallyu és külön a K-pop kultúra megtapasztalása vonzza. A kínai látogatók a földrajzi adottságok miatt is jönnek, mivel közeli desztináció vagyunk, illetve a vásárlás is egy fő ok. Sok kínai turista látogatja Jeju szigetét, hogy megtapasztalhassák a tengerparti élményeket; ezt pedig az teszi igen könnyűvé, hogy a szigetre való beutazáshoz nincsen szükség vízumra. Szintén nagyon csalogató a turisták számára, hogy Szöulban nagyon könnyen belecsöppenhetnek kedvenc koreai sorozataik kulisszái közé. Jelenleg a kínai és japán utazók körében a You, who came from the Stars és a Descendants of the Sun helyszínei a legnépszerűbbek. A japán turisták nagy százalékát – főleg a nőket – a remek koreai kozmetikumok is vonzzák.

kep-1.jpg

Ami viszont változott az elmúlt évekhez képest, ami a turizmust illeti, az a csoportos és egyéni utazók aránya. Jelenleg sokkal több az egyéni turisták száma, mint a csoportoké. Az évenkénti össz látogatók számának több mint 60 százaléka egyéni turista, tehát az emberek szívesebben jönnek Koreába egyedül, barátokkal vagy családdal, mint nagy, szervezett csoporttal, és ez összefügg azzal a vággyal, hogy egy saját Koreát fedezzenek fel.

A Koreai Turisztikai Hivatal legújabb szlogenje az “Imagine your Korea – Képzeld el a saját Koreádat” is pont ezt hivatott erősíteni a látogatókban, ugye?

Igen. Azt szeretnénk, ha a látogatók felfedeznék maguknak Koreát. Elképzelnék valamilyennek mielőtt idejönnek, aztán átélnék kétszer olyan intenzíven. Az új szlogen is ezt takarja; a korábbiakhoz képest egy dinamikusabb felhívást akartunk intézni a turisták felé, hiszen Korea folyamatosan változik, egyre dinamikusabb lesz. Így az ideérkezőknek is szárnyalhat a fantáziája, nem kell mindenképpen a már kitaposott úton járniuk.

kep-2.jpg

Már beszéltünk arról, mi vonzza a külföldi turistákat Koreába. Miként fogják meg a belföldi utasokat?

Egy évvel korábban, 2015-ben majdnem kétmillió koreai ment külföldre nyaralni. Ez rendkívül szükségessé tette, hogy a belföldi turizmust is felpezsdítsük. A KTO még abban az évben elindított egy kampányt a helyi turisták számára. A kampánnyal, melynek neve “Fedezzük fel Korea minden pontját” a KTO minden hónapban kiválaszt egy helyet az országban, mely megérdemli, hogy minél többen meglátogassák. Nyáron tengerparti városokat, völgyeket, túrázóhelyeket ajánlunk, illetve támogatást nyújtunk kisebb településeknek, hogy sok helyi embert vonzó fesztiválokat tudjanak rendezni.

És csak a nyári időszakra koncentrálnak?

A rendszer ebből a szempontból is változott. Eddig leginkább a nyárra összpontosítottunk, amikor az emberek hosszabb időre utaznak el. Viszont rá kellett jönnünk, hogy azok az időszakok is fontosak, amikor éppen nincs szezon. Így egy ideje már tavasszal, ősszel és télen is elindítottuk utazási kupon akcióinkat. A kuponok mindig más helyekre, más időben, más szállásokra vonatkoznak, hogy a belföldi turisták körbejárhassák és megismerhessék az országot.

kep-3.jpg

Ha már a megismerésről beszélünk, az európai utazók többsége Koreát még mindig a tradíciókkal, ősi kultúrával és vallással azonosítják, vagy pedig a koreai hullám szemüvegén át látják az országot. Melyik Korea az igazi?

Évekkel ezelőtt, ha Korea került szóba, akkor rögtön mindenki Észak-Koreára gondolt. Ez azt jelenti, hogy semmilyen más híre és információja nem volt az embereknek erről az országról. Csak nemrég kezdődött el az a kulturális modernizáció, ami miatt már Dél-Koreáról beszélünk, ha Koreáról van szó. Ebbe azonban beletartozik az is, hogy a turizmus szempontjából ne feledkezzünk meg a tradíciókról és kultúránk régi hagyományairól sem. Jó példa erre a Bukchon Hanok Falu, az Insa-dong negyed Szöul városában, a Jeonju Hanok Falu és Kyung-Ju is, melyek reprezentatív tradicionális helyszínek. És ennek megfelelően tisztelettel kezeljük őket, hiszen sokan keresik fel az öreg épületeket és utcákat. Nemrég egy különleges túrát is indítottunk: ennek keretén belül hanbokba öltözve járhatjuk végig és válhatunk részévé a régi falvak, utcanegyedek hangulatának.

kep-4.jpg

Úgy gondolom, amit most látunk és átélhetünk a tradíciókból, az már csak egy kis része annak, ami egykoron létezett, de igyekszünk őket hozzákapcsolni a mai élet körforgásához. Erőfeszítéseket teszünk, hogy a nagyvárosokban újjáépülhessenek régi házsorok, ősi templomok, kastélyok, védfalak és kertek. Az viszont tény, hogy korábban nem így álltunk hozzájuk. Volt egy időszak, nem is olyan régen, mikor csak a gazdasági növekedésre koncentrált az ország, és teljesen figyelmen kívül hagyta a hagyományokat, a régi idők épületeinek megőrzését. Ma már azt próbáljuk elérni, hogy a kettő együtt létezzen.

kep-5.jpg

Tökéletes példa lehet erre Itaewon Gyunglidangil, mely egy trendi utca tele kávézókkal és bárokkal, de régi épületeivel mégis egyedi hangulatra tett szert. És ez most a legfontosabb az ország turizmusa számára: hogy minden korosztálynak, érdeklődési körnek – érkezzen külföldről vagy belföldről — tudjon nyújtani valami érdekes programot, ami miatt Koreát választja desztinációul.

A személyes találkozóra Ahn Deok-su úrral 2016. június 29-én került sor.

 

A cikket írta: Gerencsér Dóra

Képek forrása: Shutterstock, saját képek

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr5213453073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.