Korea in Hungary

Tengeri kalandok a dél-koreai toplista élén

2015. március 23. - KoreaiKultúra

17,6 millió koreai néző! Ennyien voltak kíváncsiak tavaly a 2014 nyarán bemutatott Roaring Currents című tengeri csatás, történelmi filmre, ami ezzel minden idők legsikeresebb koreai filmjévé vált a hazai piacon. Az év harmadik legsikeresebb koreai filmje pedig a The Pirates (2014) című kosztümös kalandfilm volt, ami mindössze egy héttel a Roaring Currents után került a mozikba. Úgy tűnik, a közönség a mozivászon tengerpartjára menekült nyári hőség elől, lenyűgöző látványvilágú hőseposzokban gyönyörködhessen.

2014081209005412542.jpg

Kim Han-min rendezésében a Roaring Currents az 1597-es Myeongnyangi csatáról szól, ahol a korábban súlyos vereséget szenvedett csoszon flotta tucatnyi megamaradt hajója fényes diadalt aratott a többtízszeres túlerőben lévő japán támadókon. A kiváló stratéga, I Szunsin admirális az esélytelennek tűnő harcban a maga javára fordította a tengerszoros változó áramlatait, így kényszerítve visszavonulásra a japánokat. Elsőre talán furcsának tűnik, hogy miért éppen egy háborús történelmi film lett minden idők legsikeresebb koreai filmje, de ha jobban belegondolunk, a koreaiaknak olyan közel áll a szívükhöz ez a történet, mint hozzánk az Egri csillagok – hasonló kor, hasonló túlerő, ugyanaz a hősi hazafiasság.

A Roaring Currents bemutatja a csata előkészületeit, I Szunsin azon igyekezetét, hogy bátorságot és lelket öntsön csüggedt katonáiba. A pátoszi távolba nézések, valamint a hazafiasságról és kötelességről szóló, emelkedett hangvételű beszédek ugyanolyan fontos részét képezik a filmnek, mint a gigászi tengeri csatajelenet. Sőt, a pátoszi hatásorientáltság helyenként az időkezelést is befolyásolja, így a legnagyobb harcban is hosszan megcsodálhatjuk az Oldboyból (2003) is ismerős Choi Min-sik KOFRA-díjas alakítását I admirális szerepében.

pirates-korean-movie-image-4.jpg

A Roaring Currentsnél könnyedebb hangvételű a másik nagy közönségsiker, Lee Seok-hoon The Pirates című kosztümös kalózkalandja. A történet szerint a Csoszon-dinasztia kezdetén éppen hazaszállítanák Kínából a királyi pecsétet, amikor egy bálna elsüllyeszti a hajót, és lenyeli a pecsétet. Megindul a hajsza a bálna után, de a katonák, a kalózok és a banditák nem csak az állatot, hanem egymást is szívesen levadásznák. Az eszement történetben megfelelő arányban van meg a melodráma, a romantika, a látványos akció és a humor is. A látvány mellett talán a komikum a legerősebb a filmben, az altesti humor mellett a szofisztikált poénok rajongói is kiválóan fognak szórakozni. Személyes kedvencem az a jelenet, amikor a tengeri betegsége miatt a banditákhoz elszegődött, botcsinálta kalóz megpróbálja elmesélni újdonsült társainak, hogy milyen állat is a bálna. Külön érdekesség, hogy a félnótás kalóz megformálásáért Yoo Hae-jin megkapta a legjobb férfi mellékszereplőknek járó KOFRA-díjat.

Korábban a Roaring Currentset az Egri csillagokhoz hasonlítottam, most a The Piratest hasonlítanám a Karib-tenger kalózaihoz. Aki nagy rajongója e kalandos történeteknek, vagy éppenséggel csak odáig van a koreai tömegfilmekért, azoknak mindenképpen érdemes bepótolni e két filmet!

A cikket írta: Szilágyi Miklós

A bejegyzés trackback címe:

https://koreainhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr47293653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erda Mirlacher 2015.03.24. 09:37:39

Szerintem is egyik jobb, mint a másik, bár a humor miatt a "Pirates" nekem jobban bejött. Az én egyik nagy kedvencem az, ahogy az erdőben Jang Sa-jung (Kim Nam-gil) ordítva, kötéllel az ellenség közé veti magát, hogy mindenkit lekaszabol, aztán 243 marcona közt egyedül csimpaszkodik a kötélbe, meg himbálózik, nagyon idétlenül vigyorog, hogy hát ő itten épp csak hintázik egy kicsikét .... :-D Kész....
Nézze meg, aki még nem látta!
E.